me & my lovely family

me & my lovely family

Wednesday, September 21, 2011

Makin Sehat Ko Kannnn

Tarikh : Hari ni
Masa : 12.30pm
Tempat Kejadian : Level 11

Dia : Ko watpe nek atas ni...Nape ramai2 kat hujung sane tu??
Aku : Ntahlah.Aku nek atas sebab nak sign contract renewal..
Dia : Owhhhh...Hudaaaa...makin 'sehat' ko kannnn....
Aku : .... (senyum je x kata apa2,tapi dalam hati < so whatt??, ganggu ko ker kalau aku sehat sesangat?? > )
Dia : (sambung lagi tu) Dengar tak ape aku cakap nih
Aku : Dah2,aku nak turun dah

Dan aku pun berlalu pergi.. (macam lirik lagu jer) sambil berpikir..nape la nak risau sangat yang aku ni 'sehat' @ stret 2 d point nye 'gemokkk' ke tak?? Wa punye suka arr nak gemok ke kurus ker..Kalau famili aku yang cakap macam tu,aku paham la kan...sememangnye diorang nak aku kurus macam dulu balik..Tapi si dia ni plak yang nak tegur2 aku macam tu..Concern sangat ekh ngan aku???ke rasa rimas bila tengok aku gemokkk?? pelik2..Kalau nak tegur pun,nak2 org macam aku ni..stret je la cakap..xyah nak undercover sgt la..tegur je,xde nye aku nak serang dan2 tu..paling kuat pn,kat blog ni jugak la aku nak meroyan pun,hehe...

So,moral of the story..kalau rase niat tu baik nak tegur,tegur je cara baek..kalau rasa x sampai hati nak tegur,diam2 sudah...biar makan hati sorg2,hahah..aku tau betapa concern nye mereka2 itu pada aku..n to be frank,sape xnak kurus kan..sume org yang kategori macam aku mmg nak kurus okkey..timbul byk sgt problem bile badan dah gedabak macam ni.Sume perkara okkey..bukan sesetengah tau.Mental..fizikal..sume lah..Jadi, thanx pada mereka yang amek berat tu.Hargai sgt2..tp kalau dah macam tu gaya nye cara nye ko nak tunjukkan ko punye keprihatinan tu pada aku..masuk telinga kiri,kua telinga kanan la jawapnye...

Nota Kaki : Cakap siang,pandang-pandang.Cakap malam...xdenye lagi nak cakap dah.Tido lagi bagusssss


No comments:

Post a Comment