me & my lovely family

me & my lovely family

Monday, September 19, 2011

Ade Sampul Raya???

' Korang2..ade sampul raya tak?? '
' Korang...ade duit pecah tak?? '


Agak2,penah dengar tak soklan2 macam tu time2 musim open house ni? Mesti ade kan? Kalau xde, tak la aku bukak isu ni..Ye tak??Perkara ni jadi betul2 depan aku..keliling aku..aku rase bukan aku sorang je kot yang penah alami.Korang2 pn same aku rase..Xpe,meh aku citer situasi aku dulu..

Citer nye macam ni..skarang kan memang musim open house..so stiap minggu,ade je invitation.Macam aku..aku x boley nk join semua invitation tu sebab aku bukan keje opis hour mcm org len..off day aku bukannye fix sabtu ahad @ public holiday..So kalu nak join,aku mmg kene req off day,baru la boley join nak gi open house 3 4 buah rumah pn.Macam aku,hari sabtu hari tu,adalah hari kedua aku join officemate aku beraya.Dan benda ni tetap gak jadi walaupun dah kali kedua pegi baraye ni. Niat aku bukanlah nak mengata okkey..cuma nak bagi pendapat.So,kalau mane yang terasa hati ni,aku mintak ampun siap2 ye..sebab aku memang tak berkenan sikap orang yang macam tu.Nak kata aku dengki, xde sebab pn aku dengki.Aku tau..niat orang yang nk bg duit raya tu memang ikhlas & dia mampu nak bagi.Betul tak??Kalau nak compare ngan aku,serius aku mmg ngah cukup2 makan utk diri aku.Jadi niat aku nak pegi open house tu cuma nak beraya je,memang xdpt nak bagi duit raya pada sape2 tuan umah yg ada anak2 kecik tu..

Bak kata wan,kalau tak mampu untuk diri sendiri..jangan paksa diri..buat je cara tak mampu..so tu lah yang aku praktik kan.Cuma yang aku tak berkenan nye,dah tau nak beraya umah org yg ada anak,prepare je la siap2 sampul ngan duit raya tu kat umah.. Kalau tak sempat pn,at least settle kan sebelum sampai umah yg kita nak beraya tu.Tak boley ker??ni tak,dalam umah tu jugak la baru nak crik sampul lah,duit kecik lah.Nak berkira2 pn sume kat ctu.Kalau umah tu besar xpe..ni setakat apartment,tuan umah kt dapur pn,still boley dengar @ nampak okkey..Serius,aku betul2 x berkenan part tu.

Kalau aku jadi tuan umah pn,mesti aku pn rase macam tak selesa je.tp tu cume pada pandangan aku..aku tak tau korang nye pandangan mcm mane plak kan..tp serius la..korang jangan wat macam tu ye kalau datang open house aku  bile aku ade anak nanti ekh.Aku nak terima pn ,rase serba salah je nanti..Walau ape pn,Selamat Ber'Open House' ye kawan2..Ni dah masuk minggu Syawal yang terakhir dah ni..Yang mana jauh, kita dekat-dekat kan.. & yang mana dekat,kita lagi rapat-rapatkan k...


No comments:

Post a Comment