me & my lovely family

me & my lovely family

Sunday, September 4, 2011

DIARI CUTI RAYA 3..(update from 1pm onwards)

1pm - Daging masak itam dah di perap dari pg td pn,dah bersedia utk dimasak,cume tunggu turn dapur je.tgk mane siap msk dlu,ayam @ sup

2pm - Aku n cousin aku wanimah ngan adik dia wan dayah dipanggil utk tolong kopek2 bawang uma pakcik plak..n disebabkn keje kt uma nenek dah siap,aku pn on jer

2.15pm - Sampai uma pakcik,tgk2 anak dia dah ade kat dpn tv skali ngan segala bwg,pisau n besen bagai..kopek bwg depan tv weh sambil layan KPop.Kalau kat uma aku nih,mmg dah kene sound tepek dah ni.Tp xpe,ni uma org,bukan uma aku,hehe..So,aku ikut kn ajo..x psl2 layan Super Junior, 2NE1, Shinee ntah sape2 ntah lg.Naseb bek spjg aku layan KPop tu,terselit jgk iklan ade Kim Hyun Joong.Segar ckit mata ku time tuh

3pm - Maseh lg dirumah pakcik..Disuruh plak isi ketupat..xpenah2 aku isi ketupat sendiri tau.tu fist time tu.tnye makcik,dia ckp isi stengah.so aku ikut je lah.dah ptg tu hasilnye,pkcik aku bgtau aku ketupat tu keras boleh baling ke dinding.Hahah,sape suruh kan..

4pm - Balek semula uma nenek.Tgk2,sume dah siap masak.Paklang ngan maklang pn dah balek Ipoh sbb paklang kene keje kul 7ptg time tu.Paklang x sambut raya kt uma nenek sbb mlm tu dia trus ke Kedah beraya uma mentua dia

6pm - Dah get ready utk berbuka puasa plak.Aku ditugaskan utk wat sambal kicap.pergghh,sgt2 sedap.sbb tu aku tmbah 2 kali bihun sup waktu bkk pose hari tu

7.25pm - Bukak pose..Menu terakhir berbuka puasa, Bihun Sup Tulang, Lemang,Rendang Ayam,Daging Masak Itam & Air Anggur..

9pm - Gerak balek Kg Muhibbah,Sg Siput.Kali ni gerak awal sbb nk singgah umah Cik Liza,nak tgk baju aku dah siap ke x

9.45pm - Sampai uma Cik Liza..Yeayy!!baju aku pn dah siap.Tp still x puas hati sbb hanta baju bln 5 tp mlm raya baru siap,huhu

9.50pm - Sampai uma..Still lagi xley rehat.Get ready nk buat Kek Lapis Masam Manis & Biskut Almond London.Kalu arwah atuk ade,mesti dah kene sound lg,sbb maseh lg x abes2 persiapan rayenye..padahal dah mlm raya dah pn..

11pm - Kek Lapis Masam Manis siap!! Almond London maseh lg separuh je lg nak siap.Wan ngah pasang langsir.Cua baru siap ganti sarung kusyen.

12.30am - Almond London siap!! Pasang langsir siap!

1am - Tdo time..


Yeay!! Esok hari raya...



No comments:

Post a Comment