me & my lovely family

me & my lovely family

Monday, September 5, 2011

DIARI CUTI RAYA 5..(31/08/2011 - 2 Syawal 1432H)

31/08/11 - Rabu

6.30a
m - Bgn pagi..mandi..Solat Subuh

7am - Panaskan rendang & lauk2 yg ade..Prepare utk breakfast

8am - Breakfast pn still same..ade lemang,rendang ayam,daging masak itam,nasi impit kuah kacang.so makan tu je dlu utk alas perut

9am - Prepare untuk masak main menu iaitu Lontong & Sambal Sotong.Perghh,sgt sedap!! Macam nak wat lg jer. Mmg dah niat nk wat lontong tu dari raya pertama lg..tp disebabkan raya pertama dah beraya uma nenek,terpaksa kiv dlu lontong tu.Lagipun Am pun dah nak balik Terengganu..so mmg nak kene masak sbb dia mesti nak mkn dlu b4 balek.n dia jgk kuat makan,hehe..

10.30am - Lontong siap!! Eee..sedapnye..teringat2 okkey..xpe,nnt aku cuti,aku wat lg

12.30pm - Am plak dah nak balik..Siap2 salam..bagi duit raya..termasuk gak aku,dapat jgk ye walaupun x byk :p

1pm - Rehat jap,lepak2 tengok tv..Sebab ingat pastu nak gi umah pakcik makan mee udang..

2pm - Maseh lagi di rumah..mood kemalasan tahap gaban trus menyerang tanpa belas kasihan.Tnye wan same ade nk gi umah pakcik ke xnk? jwpn dia 'ikut akak'.Tnye mak plak, 'Nak gi tak umah pakcik?' Mak jawab, 'ntah lah Nor,kaki mak ni makin sakit.x larat pn ade' Hah,dah tau la dah jawapan dia.So jawapan aku, ' dah,dok uma je.rehat'. So berehat2 la aku sampai ke malam..sebenarnye kan sejak aku balik kg hari tu,mase dlam kul 1pm ke 3pm tu,mmg teramat2 ngantuk.walaupun ade gak mase aku nk menyelit utk tdo,tp aku still xley tdo.Alih2 tv gak peneman aku..x pn lappy Wan, aku layan citer Boys Over Flowers (punye banyak lagi cter len dlm tu,cter tu jgk aku ulang2) lagi,hehe.. Kesimpulannye,mmg aku x penah tdo petang sepanjang balek kg hari tu..rekod tau!!

No comments:

Post a Comment