me & my lovely family

me & my lovely family

Wednesday, September 28, 2011

Bile Konfiden Level Dah Menghampiri Angka Zerrroooo..

Korang2..nak tanye seket nih. Pernah tak korang mengalami situasi yang macam tajuk aku tuh?? x kesah la, ape2 situasi pun.Yang penting,bile korang nak sangat buat sesuatu yang korang suka @ sesuatu yang tak dirancang,tapi still kene wat gak,terus korang xde mood.Takpun, terus rase serabut jer pale otak.Macam-macam nak nak pikir.Sama ada nak teruskan @ tidak?? Pernah tak rase macam tu??

 Seriusssss!! kalau tanya pada aku..memang sekarang aku dah mengalaminye.Bukan kadang-kadang dah,tetapi kerap okkeyyyy.. U know why??? 1 je reason aku sekarang..

" Huda dah gemokkkk. "
Ada bantahannn?? xde kann?? aku tau...saje je test tanye kot2 ade plak ckap
 "taklah!!ko dah kurus laaaa.." ade macam tu?? berangggaaaaannnn hudaaaa .

Tapi serius,aku tak tipu..Disebabkan aku yang dah makin gemokkk ni,ape pun aku tak boley nak wat.Means,bukanlah totally semua benda..cume kalau nak kuar outing ngan kawan2 ke officemate ker,aku dah segan okkey..puas pikir nak pakai baju ape..kalu dlu,sarung je jeans ngan tshirt yg fit2 je ngan badan (smpai mak pesan,jgn pakai mcm tu kalu balek uma nenek,hehe),pastu ngan kasut jalan yg ala2 sneakers tu (pd hal bkn sneakers pn).Simple jer,tp sgt2 selesa.Senang nak gerak sane cni...pastu gayakan plak ngan sling bag,aaarhhhh besnye zaman muda2 dulu..asal je org ajak, 'huda jom gi karokk...' aku pun 'jommmm..' huda jom gi PD?? Jommm aje..(padahal dah kul 8mlm tuh). Serius, x kesah langsung okkey time tu..

Tapi kalau sekarang diajak macam tu,kompem aku kene pikir dulu b4 bg jawapan.1st, nak pikir ape alasan nak bagi kalau xnak join.2nd,kalau alasan tu sume xley nak diterima,still kene join jgk xtvt dorg n satu hal plak nak pk nak pakai ape..time tu la aku akan rase serabut..rase mcm 1 bebanan yang besar atas pale aku.Padahal,small matter je kan...
 


 Adoyaiii..napelah susah betul aku nak meng'konpiden'kan diri ni..bukannye aku tak usaha nak kurus..macam2 dah aku wat..tapi aku yakin..usaha aku tu sume belom lagi mencecah 5% lagi..so jangan nak berangan usaha 5% tu boley ubah ko jadi 1 of the contestants American Next Top Model okkeyyyyyy...beranggaannnnnnn sangat2 huda nihhhh..kasik pangggg seketttt..biar dtg balik ko punye konpiden tu ye huda....





No comments:

Post a Comment