me & my lovely family

me & my lovely family

Friday, September 23, 2011

Lemang Oh Lemang...

Korang pernah tak beli lemang yang jual kat tepi-tepi jalan tu?? Korang rase cane? Puas hati tak?? n yang paling penting,berbaloi tak?? wahhh,banyak no soklan aku tanye ekhhh..bukan ape,time ni kan memang ngah musim open house kan..menu yang disediakan,kalau ade rendang,mesti kene ade lemang..betul tak?walaupun tak semua orang suka lemang tu,tapi lemang tu dah macam tradisi la..perlu kene ada,kalau senang nak beli @ buat lah kan.Bagi yang duduk dalam kawasan kampung-kampung,aku rase xde masalah kalau nak wat lemang tu,btul tak?nak pulak kampung tu,macam kg aku plak kan..macam yang pernah aku cterkan dalam blog aku b4 ni,teramat la meriah okkey..nak pulak nenek aku yang wat,ermmmmm cedapnye..menyesal plak tak makan beria hari tu,hehe..
So,berbalik pada soklan2 aku tadi,korang rase berbaloi ker beli lemang kat tepi2 jalan tu ??aku tau la korang sume dok bandar..umah xde lot tanah nak msk lemang bagai,xpn dok kondo xley nak msk2 kat swimming pool tu..tak pun dok flat mcm aku yg sememangnye penuh ngan sampah2 yg byk sebab cleaner sume mogok (errkk,terlepas sudahhh).Disebabkan tu semua,korang xde pilihan,terpkse gak beli lemang tu.Betul tak?Tapi reason2 tu semua aku xnak,sebab memang tu je pon jawapannye..xde len lagi dah,kompem.Heheheh...Cuma yang aku tak puas hatinye,dah 2 kali dah aku kene tau.Walaupun lemang tu bukan aku yang beli sendiri,tapi sebab aku ade je time tu,so aku mesti nak jugak rase lemang -lemang tu.Dah lah kecik..pastu harge RM10 lak tu..aku paham la nape dia nak letak RM10 sebatang tu sbb nak wat nye agak remeh n bahan2 dia memang agak mahal.So yang tu,aku x kesah.Yang aku kesahnye,berkerak jadinye lemang tu..Jadi,kalau yang buluh kecik tu berkerak,xsmpai separuh pn yang boley dimakan tau.Geram je rase..Cemane la diorg boley jual macam tu..Pastu jual plak ikut saiz buluh lemang. Lagi besar buluh nye, lagi mahal la regenye..
Isshhhhh,kalau lah aku berpeluang nak wat bisnes makan2 satu masa nanti..aku akan pastikan yang customer2 aku pun akan makan sama rasa macam aku makan.Means,aku xkan bagi customer aku rase x sedap.Tapi aku pn paham..bukan senang nak puaskan hati semua orang kannn..tp xpe,aku akan sentiasa belajar,belajar n belajar okkey..


 
Nota Kaki : Kebanyakan lemang yang jual kat Ampang,semuanye berkerak,okkey..Yang sedap dan tak berkerak aku ade jumpe kat area Setiawangsa @ Ukay Perdana jer..Tempat len aku x tau,kalau korang tau,share2 la ye..

No comments:

Post a Comment