me & my lovely family

me & my lovely family

Sunday, September 4, 2011

DIARI CUTI RAYA 4..(30/08/2011 - 1 Syawal 1432H)

6.30am - Bgn pagi mandi sunat Hari Raya diikuti dengan Solat Subuh

7am - Isi2 kueh dalam balang..potong2 lemang..

8am - Solat Hari Raya

9am - Siap2 pakai baju raya..Tema taun ni ala2 grey..Ade photo shoot.Photographer tak bertauliah diundang dari Kuala Terengganu iaitu Am.Sebab tu pic sume senget2.Harap je pakai DSLR,tp pic ala2 Sony Ericsson ViVaz yg macam IJ pakai jer,senget sbb xde stand,heheh..

10am - Siap2 gerak balek kg nenek.Abah x dpt nk join sbb kene keje.Am gerak lambat ckit sbb dah sah2 nk singgah uma awek dia dlu

10.45am - sampai uma nenek..Tapi kalu korg perasan,dalam entri aku stiap kali perjalanan dr uma nenek ke uma aku @ vice versa la kan,msti 45min.Msti korg pk uma nenek aku tu jauh sgt kn?? pd hal tak tau.20min dah smpai dah benarnye.Tp disebabkn aku bwk mak aku..dia xbg bwk laju2..aku kene bwk 70km/j je okkey..sgt2 berhemah.tp xpe,demi mak,berhemah pn berhemah lah.

11am - Makan2 dlu uma nenek..Menu yg dicari Daging Masak Itam,sgt2 sedap ye..hah,lupe nk ckp.kali ni daging nenek aku bli byk okkey..nk tau bape kilo?? 10kg ye..bkn cikit2..ayat biasa,utk 5 kuarge kannnn.Untuk lemang aku mmg dah tetapkan akn mkn 2potong je stiap kali mkn sbb lemang nenek ni,mmg lemak giler.aku x tipu.mmg sgt2 sedap.kalu aku terlebey makan,cube trus timbang.mmg kompem jarum tu nek.so sejak hari raya pertama,hingga la aku nk balek hari tu,aku hnye makan 11 potong aje..Alhamdulillah..dpt jgk aku control mkn lemang kali ni..Lgpn menu utama umah nenek kali ni laksa.pastu sedap plak tu kali ni.pe lagi..tu jer la yg aku ngulang,hehe..terbaekkk

12pm - Rehat2 dlu uma nenek.Nenek ckp jgn kemane2.Nnt pas Asar pegi uma pakcik.Raye ni pakcik wat Nasi Beriani.Mmg tu pn aku tunggu..Sambil2 nk tggu ke Asar tu,sempat jgkla budak2 dtg beraya.Nak xnk kene la layan..

5pm - Gerak ke uma pakcik.Makan2 dlu Nasi Beriani..hurmm sedap gak.Cume daging masak beriani dia mcm xley nk dterima..xtau nk kate rase mcm mane..tp still sedap la.Pakcik ckp soknye kene dtg sbb ade menu mee udang plak..hurmmm,x trjawab.Cume ley ckap,kalau larat,ktorg datang..

6.30pm - Berbagi2 duit raya utk seluruh sepupu2 ku yg masih belajar..So taun ni kurang ckit jd 11 org sbb yg lagi 3 tu dah keje..

7pm - Gerak balik Kg Muhibbah...Sengaja balik awal sbb mcm dah serik nak balek gelap2.Kalau kt KL balek kul 12pn x risau sgt,sbb lampu banyak.Ni kt kg mcm ni,lampu pn ade separuh2 je.Hisshhh,mmg x berani lah.Unless,aku pnye lampu n spotlight aku dah tukar baru,ha..tu xpe.no hal lah kalu balek tgh mlm pn.Jgn ade "benda"kacau sudaaaa

7.45pm - Sampai uma..dah boley rehat2..

No comments:

Post a Comment