me & my lovely family

me & my lovely family

Sunday, November 6, 2011

Salam Aidiladha.. + Dugaan Lagi...

Guysss...girllsssss..& sume2 la ye..
Di hari yang mulia lagi berbahagia ni..saya Nurul Huda Binti Mohd Noor Zaidi (wahhh,kellaasss..nama penuh lagi) yang sedang bekerja dikala anda semua sedang menikmati lemang,rendang,ketupat nasi, ketupat palas, kuah kacang,lontong dan seangkatan dengan nya...ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha...(huh,semput aku sekejap).

Masuk tahun ni, dah 3 tahun aku sambut aidiladha kat opis..So, nak kata x sebak tu tipu lah kann...sebak tetap ada..nak2 plak bile dengar takbir raya.Tapi itu semua aku dah biasa dah pun..pd mulanye memang jadual aku dah tetapkan aku kene keje time raya haji tu..tp sejak 2 taun lepas, aku boley je nk apply AL..cuma aku je yang taknak.Memang aku niat nak keje pn time2 raya ni.

Cume tahun ni..aku ade apply AL lepas raya..aku mintak Off Day 2 hari ngan AL 2 hari..Saje je..rindu plak aku kat mak, abah ngan alip kt kg tu.lagipun mak nak wat kenduri hari selasa tu..sian plak nnt xde sape nak tolong..
Walaubagaimana pun..disebalik kita semua menyambut raya ni kan..aku still lagi diuji oleh Dia yang Maha Kuasa before aku pegi keje..Sekali lagi kete aku xboley nak start..Benda yang aku cakapkan semalam yang bunyi 'ting' tu kan telah meng'kelamkabut'kan hidup aku pagi tadi.Bateri memang kong terus. Dahla IJ pun keje hari ni. Naseb baek sempat call dia mintak tolong antarkan aku pegi keje dulu. Serius, xley nak pikir panjang time tu.Cuma cakap je ngan IJ bwk pegi opis dulu.Nanti kat opis baru pikir nak wat ape. Mana tak nye..shif aku 12-12 kot..aku try start kete tu dari pukul 11 lebey..still x idup2. Terus call IJ, kul 11.30 dia sampai.Terus dia pecut, kul 11.45am dah sampai opis.Gillosss punye IJ.

Sampai je opis, edan bg idea suh pegi mane2 kedai servis kete & suh pomen tu follow sekali bwk sparepart ngan bateri.Kebetulan plak eiz keje 8-8, so dia meng'offer'kan diri nak tolong bawakkan aku gi kedai servis tu. Terima kasih la sangat2 eiz...sbb selalunye dia mmg akan OT bile split break tu.dah la hari ni PH, kan rugi tu kalau tak OT..Same gak macam aku..sepatutnye shif aku 12-12..tp disebabkan hal ni, aku mintak approval dari TL Razi untuk tukar shif 2.30ptg. Dah melepas 6jam ot aku tau.Tapi takpe lah..ade hikmah semua tu..Tuhan tu xnak aku ni jadi tamak..nanti lupe diri nanti..Syukurlah dengan rezeki yang Dia dah bagi pada aku sejak pertengahan bulan lepas sehingga lah sekarang..Mudah2n rezeki yang diberi tu takkan pernah putus..Syukur sangat2.

lebey kurang mcm ni la bateri baru aku..xingat design dia cane.yg pasti yokohama nama dia
Jadi, bile dah bawak pomen tu gi uma aku, bateri pun dah tukar..Alhamdulillah..kete aku dah boley start..bile dah siap nak tunggu ape lagi??bayar je la kan..cuma taun agak murah cikit iaitu RM285. Kalau nak diikutkan taun lepas,kene sebelum raya puasa, RM365 ye..telan air liur aku dan2 tu jugak depan pomen tu. Tapi, aku hairan gak la..bateri kete kene tukar setaun sekali ke arr?? musykil gak aku. Tapi xpe lah, benda dah jadi kan..redha je la..So total kesemuanya aku abeskan untuk kete aku adalah RM1780 + RM285 + RM513 = RM2578.. MasyaAllah...tu gaji aku termasuk OT 50jam tu tau..terbaekkkk lahhh. Pape pun..luv My Black B so much!!

Rindu nak tgk ma black b mcm ni lg..berkilat jer..huhu
Nota Kaki : Lepas dah tukar bateri, rase smooth giler kete tu.Tak sabar plak nak balik kg sok :)

No comments:

Post a Comment