me & my lovely family

me & my lovely family

Saturday, January 4, 2014

Two Zero One Four


2nd Januari 2014..pembukaan tahun baru yang tak berapa nak baik bagi aku.Mana tak nye, lebih kurang dalam jam 3.30ptg, aku ngan En Suami otw nak ke Taman Melati.Jalan plak memang agak jammed,so xde lah bawak laju pun.En Suami memang bawak slow je moto dia tu.Kalau laju, memang aku dah cubit-cubit pinggang dia dah time tu.Tapi memang slow tau.

Jadi ada lah hamba allah ni..pemilik kete MyV je pun kaler putih.Tetiba plak dia dari lorong kiri masuk ke lorong kanan tanpa tengok side mirror kot ,terus kua & yg paling bes, dia pegi plak brake lepas da terjah masuk lorong kitorg tu.Dah tu memang kene la kitorg sondol kete dia.Tergolek kami laki bini kat tengah2 jalan tu k..Alhamdulillah, kami masih selamat.Cuma luka la banyak..teruk pulak tu.En Suami la kesian..si belang pun rosak teruk.

Yang paling geram nye, boleh tuan punye kete tu kata dia tak salah.Pastu blah macam tu jer.Aku ngan en suami dah tak pikir ape dah time tu.Yg penting ktorng selamat.Ramai jugak lah yang tolong kami time tu.Ramai saksi...pastu dorang pun cakap kitorang tak salah..Terima kasih sangat-sangat pada abg kancil ijau,uncle moto ex5,pastu datang sorg abg nek lori.Dia datang kat kitorg bg no plate kete MyV tu.Dia cakap dia nampak mmg salah MYV tu n dia pun dah tahan kete tu kat dpn.Cuma tuan kete tu xnak kua dari kete & jenguk kami pun.Teruk kan?Dia cakap dia tak salah..Hurmm..biar je lah.Biar Allah je la yang membalasnye k..

So hari ni dah hari ke 2 lepas kejadian.Moto teruk..nak repair tak cukup duit.En Suami plak dari malam tadi dok mengerang sakit.Kaki dia tegang katanye.Ajak gi hospital xnak plak...Yang aku ni, menahan je la sakit...Pedih memang pedih.Mana tak nye..tak penah-penah aku excident sampai luka-luka macam ni..So, kali ni merasa la aku..

Terdetik gak nak col famili aku kt kg.Tapi bila aku pk, aku dah selalu sangat bagi dorang risau, so aku taknak tambah lagi kerisauan dorang tu.Jadi aku dok je la diam-diam..menahan sakit..walupun dalam hati aku, aku teringin sangat nak mengadu kat mak aku..sedey, sebab selama ni,pape je jd kat aku, mesti je aku share ngan mak.tapi sekarang tak..

Tetiba, petang semalam, adik aku yg kat sabah tu col..tanye khabar..terubat sikit kekecewaan di hati aku..walaupun dalam hati, segan nye la aku ngan dia.Adik yang tak penah jemu bantu aku, sampai kan aku dah tak mampu nak balas segala kebaikan dia..

"Tetapi mak abah..nor kan dah pesan, selagi nor mampu nak hadapi semua masalah ni sendiri, nor tak kan ngadu kat mak ngan abah k..mak kena bangga, kekuatan yang ada pada nor ni, semua nya datang dari mak.nor belajar dari mak tau.Jadi, walaupun hati nor sedih,nor masih dapat bertahan sebab mak yang ajar....terima kasih mak..."

No comments:

Post a Comment