me & my lovely family

me & my lovely family

Saturday, January 25, 2014

Tanda-Tanda Waqaf

Ya Allah..lepas isyak malam tadi, sampai gak aku ke juzuk 15.Syukur, alhamdulillah..Tapi asik-asik lupa je ngan tanda-tanda waqaf.Yang tau cume kalau ada bulat kat ujung ayat tu, memang kene berenti la tu.Teruk kan aku nih.Mak Abah anta aku gi sekolah agama, anta masuk hostel lagi., tapi bila dah besar, dah bercampur dengan dunia luar, boleh dikira bape kali je aku baca quran.

Khatam quran??Masyaallah...yang aku ingat, masa aku dok kat Flat Jalan Kuching tu sekali & masa dok hostel time bulan pose..Budak-budak hostel kalau time pose kan memang akan ada tilawah al-quran kan...So, time tu je lah yang aku ingat,aku khatam quran.Sejak dari tu, hanya Allah je lah tau bape kali je aku sentuh kitab suci tu..

Oke, lupakan kisah lama dan teruskan dengan kisah baru...Alhamdulillah,amalan membaca al-quran tu aku dah jadikan amalan wajib bagi aku.Tak sempat macam mana pun, sekurang-kurang nya dapat baca satu muka surat pun jadilah.Pahala besar dah dapat dari situ.Disebabkan itu, aku nak refresh balik tanda-tanda waqaf dalam kitab al-quran, jadi aku paste kan info tanda waqaf tu kat sini..

Sharing is Caring...


No comments:

Post a Comment