me & my lovely family

me & my lovely family

Thursday, January 16, 2014

Maafkan Saya.....

Selain famili,suami dan kawan-kawan, saya cuma ada blog ni jer.Blog ni je lah tempat saya nak mengadu segala masalah saya.Saya tak kan update kat Facebook ke Twitter ke Instagram ke mengenai masalah saya.Sebab bagi saya,tak semua masalah boleh dikongsi bersama.Jadi, disini je lah tempat saya melepaskan segala isi hati saya & pada Allah je saya bertawakal segalanya.Blog ni pun saya tak dipertontonkan dikhalayak ramai, cuma kalau-kalau ada artikel yang perlu dikongsi bersama, baru saya akan share di Facebook @ Twitter saya.

Oleh kerana saya hanya bercerita didalam blog ni, tak semua rakan-rakan saya tau masalah saya.Saya nak bercerita dengan kawan-kawan saya??Memang tak lah..Macam saya cakap tadi, tak semua masalah kita boleh share dengan kawan-kawan kita.Nak pulak melibatkan hal rumah tangga.Lagipun mak saya dah pesan,
"Hal umah tangga,jangan cerita kat orang ye Nor.."
So, saya pegang kata-kata tu.Tapi ada jugak lah yang terlepas sikit..Mungkin waktu tu dah tak tahan sangat & saya pun lupa pada Dia Yang Maha Kuasa kat atas tu.Sekarang ni, alhamdulillah..saya dah mula bergantung sepenuhnya pada Dia..dan alhamdulillah, saya dah boleh untuk menahan diri saya dari mengaibkan diri saya bersama-sama suami saya...

Famili??Saya ketepikan famili saya??Dengan nama Allah,saya tak berniat nak ketepikan famili kesayangan saya.Memang pada mulanya,saya akui, saya merasakan yang tiada siapa nak endah pada saya lagi.Yelah..kehidupan saya dah tak macam dulu.Senang kata, dah makin susah..banyak timbulkan masalah.Dah tu, susahkan mak abah lagi..Serius, tu yang saya rasa bila saya lupa pada Dia Yang Maha Hebat pada ketika itu.Tetapi..bila saya dah balik semula pada Dia,alhamdulillah saya dah mula jumpa ketenangan yang saya cari & saya dah mula rasa bersalah pada keluarga saya dengan beranggapan, 
"Kejamnye aku Ya Allah,menuduh mereka sebegitu..."
Sejak hari itu, saya terus berpendirian,
"Dah lah huda..terlalu banyak kau susahkan mak abah kau dalam tempoh beberapa bulan ni je.Cukuplah tu.Berhenti dari buat mereka susah hati lagi"

Disebabkan itu, saya ambil keputusan untuk tidak bercerita apa sahaja masalah saya pada mak, abah, adik-adik dengan niat saya taknak mereka risau pasal saya.Saya taknak mak abah saya sakit sebab risaukan pasal saya.Bukan sebab saya nak dulukan kawan-kawan ataupun orang luar yang lain.Sebab saya memang tak cerita pun masalah saya pada orang lain..Hanya pada blog ni je lah saya catatkan segala masalah saya.Tu pun tak semua.Blog saya dah seperti diari saya.Jadi,menjadi kesalahan jugak ke saya ceritakan masalah saya dalam blog saya??Kalau menjadi kesalahan, saya mintak maaf...Saya mintak maaf sekiranya cara saya ni,membuatkan ada pihak dah salah faham dengan mengganggap saya ketepikan keluarga saya..

"Pada mak, abah..Nor mintak maaf..Nor taknak mak risau pasal nor.Nor taknak tambah lagi masalah yang nor dah bagi pada mak abah selama ni.Tu niat nor..sungguh..Maafkan Nor mak,kalau mak rasa nor ketepikan mak.."


No comments:

Post a Comment