me & my lovely family

me & my lovely family

Tuesday, October 16, 2012

Deja Vu Yang Tak Deja Vu Sangat Lahhhhh

Morning korang!!

Assalamualaikum...


Lama giler aku tak update blog kan?Serius!! aku pun sampai lupe yg aku
pn ade blog..
Hari ni tetiba mood datang nak update plak.Bukan ape..since last
week,aku asik terserempak dengan seorang minah ni kat opis..asal
terserempak jer,terus aku teringat2 zaman sekolah menengah aku
dlu.Pelik sangat-sangat..jenuh aku nak mengingat balik siapa nama
dia..ape kene mengena dia dgn sekolah lama aku...Aku asik ternampak
dia kat surau..kafe level 5..Mula2 ingat,maybe customer2 dorang
nih.Tapi kalau dah berkali2 jumpe..memang sah dia memang staff kat
tempat keje aku tuh.

At last,semalam...baru aku nampak tag yg dia pakai iaitu tag kaler
biru..So,memang dah kompem la dia memang staf tempat keje aku tuh.Tapi
aku still lagi tak dapat nak ingat siapa dia tu sebenarnye..N semalam
masa aku turun ke surau dlm kul 6.15ptg, terserempak lagi dengan
dia..Terus aku dapat ingat siapa dia sebenarnye..Terus aku tergelak
sorang2 sebab baru terpikir yang dia mane kenal aku..Aku jer yang
kenal dia tu siapa..Sebab?? Dia adalah kawan kepada kawan2 aku yg main
hoki mase sekolah dulu..Minah tu glamer sebab dia tomboy paling hot
kat sekolah dia iaitu Sek Men Convent Taiping.Aku pun kenal dia dengan
nama Adek @ Adek Convent.Dia pun memang wakil Convent utk main
hoki..so,bile ade match yg melibatkan sek convent kat padang sekolah
aku,budak2 lelaki yang dok hostel aku tu penuh lah kat padang tu sebab
member2 adek tu lawa-lawa...(kata budak2 laki hostel aku tu lah)

Jadi,bile dah dapat ingat siapa dia..terus aku terpikir..betapa kecik
nye bumi ni sebenarnye kan..dulu pun aku pernah bertembung ngan kawan
sekolah aku mase sekolah rendah dekat depan lif opis aku.Itu pn sbb
dia kompeni dapat kontrak ngan Celcom selama 3bln utk test sistem kat
Celcom.Sebab tu dia kene stay kat Celcom .Dapatlah aku jumpe dia
kejap,tanye2 khabar kannnn..

N then,aku penah terserempak lagi senior sekolah aku masa aku ade
outing kat PD.Bayangkan,berkawan di Taiping..n then agak 5, 6 taun tak
jumpe.Alih2 jumpe semula kat PD..huhu..memang betul2 kecik bumi ni
kan??Tu pun masih tak sedar diri lagi.Tak reti-reti nak bersyukur
dengan setiap apa anugerah & rezeki yang melimpah di bumi
ni..Subhanallah... (peringatan untuk diri sendiri juga ye huda...) oke
lah,nak fokus keje..nanti ada cerita,kita jumpe lagi k..

Darrrr...

No comments:

Post a Comment