me & my lovely family

me & my lovely family

Sunday, October 28, 2012

Day 6 ~ Oh My Diet....

Woiiittt,korang!! Assalamualaikum..

Ni nak habaq mai nih..baru kelmarin aku ada bagitau, yang berat aku dah turun 4kg kan? Malam tu, lepas balik dari keje, IJ bawak aku g QThai Steambot okehhhh..Korang tau kan Restoran QThai tu kan...Apa menu2 yang ada kat sana pn korang tau kan..Yang mane tak tau,hangpa pi google sendirik naaaa..
Sampai je sane, dia memang dah order siap2 steambot +bbq utk 2 org.Takleh nak cakap ape la kan.Orang dah belanja kita makan,mahaiii lak tu..pe lagi..hentam je la labu..Dalam dok pilih2 makanan tu kan,aku still lagi pertahankan 'no carb huda..no carb..'.Sudahnye,menu yang aku ulang,balik2 udang,ketam,ayam,daging.Mula-mula nye bbq..2nd roundnye, aku masuk dalam kuah tomyam.Tomyam tu pun sebenarnye aku was-was gak sebab kita tak tau pes tomyam tu ape bahan2 nye.Tapi dari segi rase,aku rase macam dia letak gula jer sebab ada rasa manis.Tapi was-was tu kejap je kwn2..pas dah rase ujung sudu,tak sampai bape minit,dah tambah lagi satu mangkuk kuah tomyam tu...ape cerr ko nye Diet Atkins ko huda!!! Sasau kot aku time tuh.Pastu, dah ujung2 nye baru aku carik sayur..dapatlah kangkung ngan daun saleri..
Memang Berantu..jaga2 korang
  Yang aku nak cterkan ni,bukannye pasal makanan sedap kat QThai tu...tapi pasal berat aku yang dah naik balik 3kg..huhuhu..memang nak nangis bila aku timbang keesokan pagi nye.Frust giler. Hancussss diet aku selama 3 hari tu..Dasyatkan.Sekali makan mcm tu,berat nye naik kaw kaw punye.Langsung tak kesian kan kat tuan badan.Serik oke..serik..So,disebabkan itu, aku kene strict kali ni. Memang kene jaga2 dengan hidden carb.Aku realize yang malam aku ada makan sos yang dorg sediakan tu..pastu campur lagi dessert aiskrim..3 scoop plak tuh.Tak sedar diri betul.Pastu aku bantai kuih popiah goreng (sedap siutt) seketul ngan samosa pun seketul gak.Sekali.. inti dalam samosa tu kentang plak..bape banyak carb dah aku amek hanye dalam tempoh makan tu jer..
Selepas dari itu,aku jadi sgt berhati2 oke..aku stick ngan menu aku telur,ayam,ikan ngan daging jer.Nak beli yang sup pun kene berhati2 melainkan masak sendiri.Banyak lagi aku kene study pasal Diet Atkins ni.Korang dah bukak kan blog yang aku bagi tu kan?Rugi sape tak baca..Diorang siap ade group lagi kat FB tau.Ni link dia klik sini..jgn klik sana.. . Banyak sangat info2 pasal Diet Atkins ni kat group tu.Korang join lah ye.So, macam biasa..Aku nak share menu aku lagi kat cni ye.At least, sbg reference aku jugak..

27.10.12 - Sabtu
Brekfes
Air Kosong
Roti Break Thru 1 kpg
Telur Goreng 2 biji
Lunch
Air kosong
Ayam KFC 2 ketul (opismate blanje 1 dept ktorg)
Dinner
Air Kosong
Ayam KFC 1 ketul
Telur Rebus Kenduri 2 biji (inchek jepp punye sedara kawen)

28.10.12 - Ahad
Brekfes
Air Kosong
Roti Break Thru 2 kpg
Telur Hancur 2 biji
Lunch
Air kosong
Ikan Kembong Goreng 1 ekor
Ikan Potong (ikan ape ntah) Goreng 1 ekor
Sayur Taugeh
Dinner
Air Kosong
Sup Ayam (kompem takde gula,dah ckp kt org amek order tu,kalu dia tipu,dia dosa,masuk neraka,hihi)

Okeh,sekian untuk hari ini.Chow Laici Kang....Darrrr

No comments:

Post a Comment