me & my lovely family

me & my lovely family

Sunday, December 8, 2013

ADIK SAYA CAKAP KALAU NAK TUHAN TOLONG KITA,KITA KENA BERUBAH...



1) Menjaga Wuduk

2) Tahajud Dan Witir

3) Solat Berjemaah

4) Tadabur Al Quran

5) Puasa Isnin & Khamis

6)Membuka Rezeki Dengan Solat Dhuha

7) Sedekah

Kesemua amalan-amalan tersebut adalah amalan sunnah yang akan membawa keberkatan, kejayaan dan kebahagiaan.
Aku ngah cuba untuk praktik kan..Alhamdulillah,sikit demi sedikit aku dapat praktikkannya dalam kehidupan harian aku.
Dan aku akui, aku dah mula rasa ketenangan.Tak dinafikan jugak keserabutan tu masih ada..Tapi, aku dapat rasakan ada perbezaan bagaimana aku yang dulu dengan aku yang sekarang.
Alhamdulillah, Ya Allah..Kau masih memberi aku peluang untuk merasai nikmat sebegini lagi..
Mudah-Muadahan aku tidak lagi tergelincir seperti dahulu..


No comments:

Post a Comment