me & my lovely family

me & my lovely family

Thursday, February 10, 2011

No More O&G Appointment lagi...Yeay!!!


Semalam aku mmg ade req utk off day sbb ade appointment ngan Klinik O&G kat Hospital Ampang.n seperti biase kalu dia tulis kat kad tu kul 10pg,jgn hrpla kul 10 tu no ko akn dipanggil time2 tu jgk.stakat ni, experiance aku ngan hospital ampang ni,plg cepat no aku dipanggil adelah pada pukul 12.00tghr & settle sume bagai dlm kul 12.30tghr.lgpn mase mula2 ade appointment ngan O&G tu,nurse to da pesan awal2 da,dia ckp dtg sejam lebey awal sbb appointment yg da dtetapkan tu x termasuk utk amik no giliran mase pendaftaran n mase utk brjumpe ngan doktor..so,dsbbkn aku nye appointment dalam kad aku tu kul 10pg,aku pn ngan gigih nye kua dr uma kul 9 ye.Hospital Ampang ngan uma aku tu xla jauh mane.kalu kete x byk, 5min da bley smpai.n dsbbkn jgk smlm adelah hr bekerja,kete pn byk.so perjalanan aku ke hospital amik mase 15 min.

da smpai kt hospital, satu hal la plak nk crik paking...mmg konpem2 penuh nye lah.dlu aku penah paking kt tepi2 jln tu,so asik kene saman je ngan MPAJ.tp smlm yg kt tpi2 jln tu pn mmg da penuh.so trpkse la aku paking jauh kt depan kedai perabot n menapakla ckit ke hospital tu.sdg2 aku menapak tu,skali MPAJ lalu bersama2 ngan towing truck nye...trus je dia towing kete kt tpi2 jln tu ye.Ya Allah...mujurlah aku tak paking kt ctu.kalu x, beratus jgk melayang kn kalu nk kuakn balik kete tu.so balik pd appoinment td tu,lps2 aku paking tu,aku trus pegi ke kaunter pendaftaran.wktu tu mmg tepat kul 10 lah.smpai2 aku tgk,mak aiii..ramai btul org.mmg aku da agak mmg lame nye lah.smntara mnunggu no aku dpanggil,aku dgr akak sblh aku ni mmbebel dkt henpon dia.rasenye dia col laki dia kot.

Akak tu : da ade appoinment pn still kene amik no giliran jgk..dah la no ayang lmbat lg
..

smbil2 tu,aku smpat gak jeling no giliran kt tgn dia tu,awal 3 no dr aku je.dlm hati aku,jgn hrp la kene pggil awal..x lame pastu laki dia dtg kt dia ye.ngeluh jgk psl paking xde n akk td tu dok ulang lmbtlah ,kene amik no lah.mcm2..aku x sure dia dtg sbb maternity check up ke @ ade masalah lebey kurg mcm aku jgk.tp tgk pd kad yg dia pegang,ade skali buku kaler pink yg org2 pregnant pegang tu..tebal lagi tu.cume aku pelik,ni 1st time ke dia wat appointment??x pn 1st appoinment ngan Hospital Ampang?? tp aku rase mane2 hospital pn same je kot care appoinment nye..kat kad tulis kul 10,jmpe doktornye 2 jam pastu.btul x??tp xtau lah.kalu slh btul kan aku ekh.so amik no da lps n pastu tggu giliran jmpe doktor plak.mase aku nk amik no tu,si laki bini tu ade jgk kt kaunter tu.dia wat komplen psl appoinment ni lah.n jwpn nurse tu same je mcm yg aku dpt

 nurse : kt cni appoinment mmg mcm tu.so kene dtg awal ckit dr waktu appoinment yg ditetapkan
si laki : kalu mcm tu bek xyah letak waktu appoinment tu.same je nk kene mnunggu..

nurse : btul bang.waktu yg kte ttpkan tu hnye utk rujukan berape jumlah patient yg perlu ade pd stiap jam
si bini : yeke, len kali xyah letak kul 10.letak je kul 8. sy bley je dtg kalu kul 8 pn


wah2..brckp xnk kalah ye..kalu nk cpat,xyah le dtg hospital kerajaan ni.pegi je hospital swasta.sedia je duit byk2,cpt je diorg lyn ko kt sane.tul x??tp mmg lame pn.aku tgk akk td tu da menggalabah jer tgk kul 12 pn no dia x dpanggil lg.pstu aku nmpak laki dia trus je msuk bilik doktor tu ye.gamble je.xtau la ape yg dickp oleh si laki ni,trus doktor india ppuan tu pggil bini dia.teruk kn??yg len pn mengandung gak,ade yg aku tengok mcm da sarat je da.bley je diorg tggu.aku rase doktor tu pn mls nk bising2 kot,tu dia lyn je akk tu.aku tgk akk tu pegi wat urine test pastu masuk balik bilik doktor tu.x lame pastu tgk da kuar da ngan doktor td.elok je diorg berdua tu lps dr bilik doktor t,geleng je ye doktor tu.trus dia pggil patient yg spatutnye msuk td tu.x phm aku ngan org yg mcm tu.asik dia je nk menang,bek dok dlm utan je sorg2.sume benda ko tanggung sendiri.pentingkn diri sendiri sgt kan...
 
 so,tggu pnye tggu,at last no aku dpanggil jgk pd jam 1.30ptg..giler lame kn.mcm biase dia scan kt perut aku tu..sambil2 tu tnye,da kawen ke blom..ble nk kawen..da sesi beramah mesra plak..sbb tu la lmbat kot b42 ni.byk menyembang.tp kn yg aku x paham,nape stiap kali dia scan,aku rase sakit sgt kt kulit perut aku tu.mmg akan sakit ke arr??ke kulit perut aku ni nipis sgt??ble aku tnye kwn2 aku yg pregnant,diorg ckp mane ade sakit bile scan.tp sungguh,mmg sakit.nk2 plak dia tekan2 nye nk bg nmpak lg jelas.adoiiiyaii...seriau je aku rase.still ingt lg sakit dia mcm mane smpai skang... mmg sakit lah.pstu dia da scan sume, dia ckp sume ok..dinding uterus cantik..tiub fallopio da x bengkak lg..ovari pn normal...alhamdulillah,lega hati aku dgr..dia siap print kn lg ye.da mcm follow up pregnant plak aku rase.jd pasni..aku da xde appointment da..cume dia ckp,kalu tbe2 ade masalah psl bnda ni lg,dtg je refer kad yg da ade tu...


No comments:

Post a Comment