me & my lovely family

me & my lovely family

Sunday, February 6, 2011

Jem aje sampai ke sudah...


Td dgr berita kata jalan dah mula jem di PLUS dr Changkat Jering menghala ke Kuala Kangsar.Tu blom lg dr Ipoh ke Simpang Pulai kan??tp kalu tgh cuti2 pnjang macam raye ker, chinese new year ke..jgn nk mmpi la nk balik KL jln lengang.Nk jalan lengang boley, tp kene kuar pkul 6pg dr umah.at least da lps ckit2 jem kt kwsn2 yg heavy trafik tu...sbb tu cuti raya cina kali ni aku x beria sgt nk balik kg.aku prefer keje sbb x pening pale otak nk harung jem.ckup2 la jem yg aku tempuh stiap hari nk g keje dr Taman Kosas smpai la ke Ampang Point tu.hisshhh,mmg x suke lah.tp nk wat cane,no choices.Nnt ingat kalu da kawen,aku nk crik uma yg jalan dia smooth je smpai ke opis aku lah tp ade ker???ntah lah,aku kalu boley da xnk dok kl da.ingt nk dok luar dr kl.jauh dr segala kesesakan jalan raya (wah!! ayat..) tapi..tercapaikah impian aku tu ye???hurrmm,tggu,lihat & tempuh je la...ok, balik pd cter psl jem td.ade skali tu waktu raya cina,aku cuti pnjang.aku rase time tu still ngan kompeni lama rasenye.kete pn xde lagi.sbb tu balik kg nek bas.kalu nk ikut pd tiket,bas tu gerak dr Shah Alam kul 6.30pm.So,kalu perjalan hari biasa, hnye mengambil mase 3jam utk smpai ke Stesen Bas Ipoh tu.Tp disebabkan hr tu adalah mlm raya cina...perjalan dr 3jam tu bertukar mnjadi 6jam ye.Penat da duduk dlm bas tu lama2, smpai sakit2 pinggang aku.dlm tempoh 6jam tu,berkali2 mak aku call.risau sbb x smpai2 lagi.


jd sejak dr itu,kalu raye ke,cuti taun br cina ke,kalu trpkse nk balik kg.aku akn pstikan balik sehari sblm nye n kuar uma pg2 buta supaya x tempuh jem nnt.pastu kalu nk balik kl plak,kene pstikan gerak dr umah pg2 buta jgk.time tu kete mmg x byk,so perjalanan pn lancar je...

No comments:

Post a Comment