me & my lovely family

me & my lovely family

Thursday, January 20, 2011

PENAT LA KALAU DENGAR CAKAP ORANG JER...

Happy Thaipusam Day!!! haa...mood agak ceria hr nih,msti mlm td ade pape kann....ish2, xbaek tau.xde ape yg bezanye,mlm td same je mcm mlm2 yg len jgk...Tbe2 tringat hr selasa hr tu,mak ade col n dia tanye ble Inchik Tunang nak anta duit..so aku jwb la,nnt2 la..bg aku setelkn segala masalah aku dlu,br aku pk psl ble spatutnye Inchik Tunang nk anta duit...dlm masa yg same jgk,mmg Inchik Tunang nk kumpul lg duit utk wat tambahan mase majlis & lps kawen nnt...byk benda la nk pk benarnye..


 Pastu mak ckp,org kg da sebuk2 tnye.kalu stakat tnye tu xpelah.ni bley plak kata mak aku ni tak tegas.aku trpk jgk,sjak ble tegas ni ada kaitan ngan kawen ye???mknenye,kalu mak aku tak tegas  & pihak laki msih lg nk wat penangguhan,trus putus la ye pertunangan tu???alasan sbb langgar janji.mmg mcm tu ekh???yg nak kawen nye diorg ker???diorg ker yg bg segala duit blanja tu???aku x sngaja trckp mcm tu kt mak.Sian kt mak..Nor btul2 x sengaja.Geram sgt kt org2 kg tu.Aku tau la..segala2nye bermula dgn aku sbb aku cucu sulung.Kalu dah tau aku ni cucu sulung,trus refer ngan aku jer xley ker???xyah lah nk kias2 kt mak aku tuh.dia x bersalah okey..dia x desak2 aku sbb dia phm aku.kalu dia x phm aku dr last year lg kot aku da kawen.tp bkn dgn Inchik Tunang la.ntah ngan sape2 ntah.ngan duda pn ader.pelik aku lah



.kalu ni zaman nenek2 dlu,bley la kalu nk wat cmtu.ni da len la..anak2 dara sume da x dduk rumah da,sume kuar bekerja crik duit nk sara diri.xkesah la dr segi halal @ haram.mcm2 lg dah.tu la yg dinamakn lumrah kehidupan...btul x??



hurrmm,aku da mls nk kire ape org kata da.yg aku tau,mane aku mmpu,tu je lah yg aku buat..tp aku tau,jauh dsudut hati mak aku tu pn,dia msih sedey dgn ape yg aku lalui..walupn dia ckp dia kuat&tabah,tp aku tau,dia pn same mcm manusia len,ade hati & perasaan...xpe mak,ape yg nor ley ckp, sbr je dlu.nor janji akan tebus balik segala ksilapan nor & kembalikan semula khidupan nor yg dlu supaya hati mak kembali tenang spt dulu ye...



No comments:

Post a Comment