me & my lovely family

me & my lovely family

Wednesday, January 16, 2013

Sekadar Luahan Hati..

Tetiba aku terdetik dalam hati.Macam-macam perkara yang terjadi
kadang-kadang nya diluar dari jangkaan kita.
Kadang-kadang rasa,macam tak adil.
Kadang-kadang rasa terlalu penat je nak teruskan hidup.
Kadang-kadang sampai rasa nak mengeluh sebab tak dapat apa yang kita ingini.
Bukan sebab tak reti nak bersyukur dan bukan juga taknak rasa bersyukur.
Cuma kadang kala kita merasakan, kenapa diri ini??
Kuat sangat ke diri ini sehingga diberikan ujian sebegini??
Adakah ini balasan daripada dosa-dosa yang pernah diri ini lakukan
suatu tika dulu,hari ini dan yang akan datang?
Aku makin tak kuat Ya Allah...
Jika ia baik untuk aku, Kau permudahkanlah Ya Allah
Kau berikanlah aku jalan petunjuk Ya Allah
Kau yakinlah aku bahawa ia memang benar-benar baik untuk ku Ya Allah..
Agar aku dapat hidup dalam keredhaan Mu Ya Allah...
Jika ia memudaratkan aku, Kau jauhkanlah ia dari ku Ya Allah..
Kau tunjuk kan lah jalan kebenaran pada dirinya Ya Allah..
Kau lupuskanlah segala ingatan nya pada diriku Ya Allah..
Kau datangkan lah padanya pengganti yang lebih baik dari ku Ya Allah..
Sesungguhnya,aku tak sanggup lagi nak teruskan semua ni.
Makin banyak dosa aku Ya Allah..
Teralu kerap hatinya terguris kerana ku Ya Allah..
Terlalu kerap aku merendah-rendahkan maruah dirinya Ya Allah..
Terlalu banyak lagi kesilapan ku Ya Allah...terlalu banyak...
Aku mohon tunjukkan lah jalan Ya Allah..
Akan aku terima segala-segalanya apa yang ditetapkan lah oleh Mu Ya Allah...
Amin..Amin..Ya Rabbal Al-Amin....

No comments:

Post a Comment