me & my lovely family

me & my lovely family

Wednesday, March 21, 2012

Yeayyyy!! SPM Result Dah Keluar.. (walaupun bukan aku yang nak amek result tu,huhu)

Well well & sekali lagi well...Kenapalah aku terasa tersangat-sangatlah happy ye hari nih?? Ke aku nak menangis lagi ni..Ahh, gasak lah. What eva it is, aku nak enjoy this happy moment..Lupakan segala keserabutan yang melanda sekejap.Seperti yang telah diwar-war kan dalam paper..radio..tv..hotfm pagi tadi pn aku dengar masa otw pegi keje td..result spm akan keluar selepas jam 10pagi.N kalau nak tau result,melalui sms pun boleh rupanya ye..Dan-dan aku col mak mintak no IC ngan no angka giliran adik aku si Cua tuh.Rupa-rupanya dia dah warning siap-siap kat mak ye supaya jangan nak check2  gune sms.Dia nak dia sendiri orang yang pertama tau pasal result ni.So, mak cakap tunggu je lah dalam tengahari nanti, baru col mak sebab mak dah otw nak pegi sekolah Cua  time aku col mak tadi.Nak taknak,tunggu je la..

Sementara tu,aku memang dah sampai opis dah.Aku kene datang jugak sebab nak cover ot..Dah lah semalam memang plan nak datang ot walaupun off day,tapi hampeh..serius tak boley nak bukak mata oke..Pas bangun  subuh,aku sambung tido balik.Tak lama pastu,dalam kul 10, aku dah bangun dah pegi depan tv.Bukak TV..laptop pun on..siap online lagi, tapi sama jugak..tak boley nak bertahan mata nih.Tak lama lepas tu,aku terjaga dalam pukul 3ptg.Lapar memang lapar,tapi sama gak..sambung tido balik..sudahnya pukul 7ptg baru aku boley bangun.Giler lah!! Tak taulah yang tu cover bape hari nye rehat tu ntah.


So,pagi tadi drive gi keje pun,ala2 tak berpijak bumi yang nyata gituuuu,hahah.Bila dengar je kat Hotfm kata pasal result tu,terus segar ye..Excited tetiba.Tu yang col mak.At last tadi,dalam pukul 12.30tgh tadi nampak ade miscol dari mak.Phone sengaja aku silent sebab ade meeting kecik ngan HR sejak kul 12 tadi.Bila col,dengar sore mak agak ceria.So,aku dah bajet dah..mesti tak menghampakan ni..Lagipun,memang aku tak target tinggi-tinggi Cua ni..sebab tau tahap kemampuan dia..Sekali mak cakap Cua dapat 4A & the rest B+.Eh,ade lagi,Bahasa Arab C .Alhamdulillah,sangat-sangat..Adik-adik aku ni semua bijak-bijak belaka dari aku oke.Yang aku betul-betul salute nye kan,ketiga-tiga adik aku ni, dorang nye Bahasa Inggeris A oke...Kalau Wan tu memang aku tak boley lawan la kan,memang ternyata dah bak kata orang Dah Terang Lagi Bersuluh.Ni Am ngan Cua!! Memang tak percaya mula2 dulu. Bijak dorang nih,senyap-senyap jer.Kalau nak dibandingkan dengan aku..huh,kata orang macam...macam ape ekh?? Sang Kancil dengan Buaya?? oiii..tak boley..sang kancil tu bijak sangat tu..tak boley tak boley..ermm, Pipit ngan Enggang?? erkk,macam tak kene jer..Ahhh,pape je lah.Yang pastinye,Bahasa Inggeris aku dulu 8E okehhhh.Sikit lagi dah jadi 9G.Bongok kan aku dulu.

Tapi bak kata Wan dalam twitter nye

" Dah taw result spm adik.But I can tell that spm result is ABSOLUTELY not everything.Dapat straight A bukan bermakna awak akan terus menerus cemerlang pada masa hadapan.Attitude & determination counts"

Haaa..dengar tu statement dari adik aku...Makan hati sape yang dapat straight A tu kan??hehe..aku rasa org yang bijak macam dia jer yang paham napa dia kua kan statement macam tu.Kalau yang ni pulak,statement dari Imam Muda Asyraf dalam twitter nye,

"Kawan saya tiada A dalam SPM..namun dia tetap masuk University Malaya akhirnya.... mungkin berkat Al-Quran yang ada didalam dadanya.."

Jadi korang, renung-renungkan lah ye..& selamat beramal..Pada Cua,congrats & really  proud of you...


No comments:

Post a Comment