me & my lovely family

me & my lovely family

Monday, March 19, 2012

Isnin Selasa Rabu Khamis Jumaat Sabtu Ahad (Continue...hihihi..)

Tengah dok rehat-rehat selepas solat Zohor tadi,tibe-tibe baru teringat yang malam tadi aku ada mimpi sesuatu yang agak pelik la sikit. Tapi aku rase bukan katogeri pelik lah.Maybe, petunjuk..Tapi tak mungkin jugak sebab aku rasa dalam mimpi tu aku ada bercakap dengan orang-orang dalam tu lah.Orang kata,kalau dalam mimpi kita tu kita bersembang-sembang ker @ borak-borak ker,bergelak ketawa ker,tu semua kerja syaitan kan..So, anggap je lah mainan tido kan? betul tak?? lagipun aku tak ingat sangat lah apa yang aku cakap dalam mimpi tu.Yang aku ingat,aku datang satu tempat yang dihuni oleh rakan-rakan sek men aku serta ada rakan-rakan baru dalam mimpi aku tuh.Tempat tu seingat aku macam Sekolah Maahad tu takpun macam sekolah-sekolah agama pondok tu..tempat untuk menimba ilmu.
Tempat tinggal pun dia sediakan.Macam dok dalam asrama.Ada 1 katil & 1 locker.Dalam 1 dorm yang panjang.Tapi suasana dia tak macam hostel SMDB yang aku duduk selama 5taun dlu.Tempat dia tenang,aku sendiri yang offer diri nak tinggal kat situ.Dan disebabkan itu,aku dikenakan bayaran RM150 sebulan.Hehe,kelakar la plak.
Dekat situ,aku rasa  macam aku belajar sesuatu untuk diri aku.Aku lebeh kepada dekat kan diri dengan Nya.Solat berjemaah..bertilawah...pakaian pun sopan jer..Tenang nye time tu aku rasa.The best part is, ada tempoh ye..aku kene stay kat situ selama 6 bulan.Tak boley kurang.Time tu aku agak terkejut,terus terpikir,cemane nih?keje nanti cemane?xkan nak cuti tnpa gaji?uma kat ampang sape nak jaga?sape nak bayar?nanti nak kahwin nanti,sempat ker nak wat preparation?IJ nanti cemane?Huhu..disebabkan soklan2 itulah yang membuatkan aku terjaga dari tido pagi tadi & jam sudah pun menunjukkan 7.45pagi..So dah terjawablah,kenapa aku lambat bangun pagi tadi..Mengarut je kan ending dia.Yang awal-awal tu, masih boley diterima lagi sebab memang niat aku nak berubah tahun nih.Sekali ending macam tuh,macam kiwaksss jer..Oke dah,nak sambung keje balik.Darrrr..


No comments:

Post a Comment