me & my lovely family

me & my lovely family

Tuesday, January 17, 2012

XTVT Cuti Sekolah

Hye korang...dah lama aku update blog ni kan.Mane tak nye..aku anta lappy aku masuk wad..Lama tau, sejak mak aku datang hari tu.Pastu minggu lepas baru aku gi amek.Alhamdulillah..lappy aku dah berfungsi seperti yang asal..Dah ade tulang belakang dah.Kalau tak..memang nak kene bersandar je la jawabnye..

 
N then, mase mak aku datang kl ngan adik2 aku tu, macam2 tempat la aku bawak diorang..Sampai-sampai KL je,aku dah suruh adik aku si Am tu bawak mak aku gi makan kat Pintu Gerbang Kg Baru tu.Lagipun aku memang teringat mak cakap nak pegi kedai makan yang banyak lauk kat dalam JJCM tu..sebab tu aku suh adik aku bwk gi makan kat sane.So, merasa la dia bersama2 dengan adik2 aku makan kat kedai tu..Kemudian,hari kedua nye..pagi tu aku ingat nak pegi buat rambut dulu n pastu baru kua.Tapi bile pikir2 balek, tak jadi..sebab pikir bile lagi mak nak merasa masakan aku kan??N  kebetulan IJ ade bagi Ikan Kaci.Besar lak tu.Terus aku decide nak masak Ikan Kaci Sweet Sour & Paprik Sotong...mak aku pn ape lagi..dia suruhnye adik aku Cu'a tu belajar kot2 nanti kat umah boley wat sendiri..Kebetulan sotong yang aku beli time jenis sotong yg besar, so sangat2 sedap okeh.Nyum nyum...teringat2 lagi sampai sekarang.


Oke,stop pasal makan. Lepas je dah siap2 makan.Aku terus suruh mak ngan adik2 aku bersiap2 sebab aktiviti seterusnya adalah...karaoke...hehehe..ni 1st time sebenarnye untuk mereka2 ni..Saje je aku bawak diorang gi karok..nak bagi merasakan..Lagipn sekarang tengah murah.RM10 sejam.Tempat selesa.Sound pn sedap..Rugi tau kalau tak pegi.Tempat nye tak jauh pun..Kat Sri Rampai tu jer.Senang nak carik sebab kat tepi je kedai nye..Masuk je terus, cakap nk 2jam.haa..masing2 la tunjuk bakat masing2..Yg paling x dilupe, Cu'a adik aku yg sorang ni.Hafal ye lagu korea.Ape ke tajuknye ntah.Aku pn dah lupe.Giler hebattt, padahal kat skrin tulisan korea tau.Boley dia ingat tu...Tapi statement mak lagi bes bile masuk2 bilik karok tu,dia boley lak cakap "takpe ke ni Nor..nanti orang serbu tangkap kita karang!!".kejap aku kat situ.Mak..mak..rindu plak kat mak,hihi


Dah abes karok, aku terus bawak diorg pegi tengok wayang dekat MBO Ampang.Nak tau cter ape? Hehehe..Suatu Malam Kubur Berasap...Ntah pape je cter tu.Tak kuat mcm Hantu Kak Limah Balik Rumah oke.Kelakarnye cume satu part je.Tu pun part along bawak moto laju2 sambil doa alip ba ta smpai mengalahkan mat2 rempit yg tgh race n last rempuh kedai makan sebab terserempak hantu.Tu je pun..yang len tu tal menarik lah. Tapi sebelum ktorg masuk panggung tu,mak sempat ye berurut2 badan kat ctu.Kebetulan ade kerusi Gintell kat situ.Setengah jam mak berurut kat situ okeh

Habes je tengok wayang..mase untuk makan malam.Makan malam time tu,aku bwk diorg g QThai Steamboat & BBQ.Kebetulan dekat je dgn uma aku..so bawak je la diorg g mkn sane..Aku bwk makan steamboat ni pun sebab aku teringat mak cakap dalam TV ade tunjuk satu kedai steamboat dekat Sg Buloh yang harga nya RM18++ seorang n makanan dia sangat2 banyak.Disebab kan itu,aku bwk je mak ngan adik2 aku ke QThai Steamboat ni untuk merasa suasana steamboat tu sendiri..Walaupun harga dia bukanlah RM18, tapi konsep maseh lagi steamboat..Teringat alip cakap,

"Alip tak penah makan banyak2 mcm ni.Boley makan macam2.Ada aiskrim lagi tu"

Terharu sekejap aku time tuh.Of coz la xpenah..aku pun mase kecik dulu bercinta nak makan kfc tau.Dah masuk UiTM baru nak rase beli kfc sendiri,huhu...sangat bernilainye setiap duit yang keluar waktu tu..
Yang mak lagi bes.Nak amekkn ketam,dia taknak plak.Ingatkan sebab ape la..rupe2 nye takut mahal jer..Dah tau macam tu,round yg terakhir tu,aku amek banyak ketam utk mak.Biar merase semua makanan kat situ.Lagipun kuah sup ngan kuah tomyam dia sedap tau.So, bagi aku not bad la..aku suke!


Sok nye plak, aku ngan cu'a pegi wat rambut je.Sementara tu, mak ngan alip dok uma je.Memang da bgtau siap2 yang wat rambut ni lambat..sebab tu mmg xde plan nk gi mane2 petang tu. Dah abes wat rambut,jam waktu tu baru pkul 3pm.Cu'a plak cakap yang dia teringin nk makan McD.So singgah lah kejap belikan McD untuk mak ngan alip sekali..Malam plak mak teringin nak pegi Mali's Corner kat Taman Bunga Raya, Setapak.Mak cakap teringin nak makan sebab tengok dalam Warung Kita Musim Pertama dulu.Lagipun menu cuma nasik lemak ngan chow kuew teow jer.So, dua2 menu aku beli nak bagi dorg merase..
Dan yang terakhir..xtvt utama..mandi manda di Sunway Lagoon bersama2 dengan officemate aku..kali ni mak x join.Mak suruh alip ngan cua je yg join.Memang seronok lah.Aku seronok n diorang pun seronok..Alhamdulillah..selesai jugak aku tunaikan permintaan diorang untuk bercuti2 di KL...Len kali datang lagi ye..kte g jalan2 tempat len plak k..






No comments:

Post a Comment