me & my lovely family

me & my lovely family

Saturday, July 2, 2011

Catatan Cabaran 90 Hari - Hari Ke-32 (Selingan Langkawi - Part 1)

Hye uooollllssss...hurmmm,pejam celik pejam celik..dah 32 hari dah aku dalam program Cabaran 90 Hari (Wah,program kate nye..beranggaaaannnnn) Tapi serius..sekejap je aku rase masa ni berjalan.Means,ade lebey kurang 58 hari lagi untuk aku buktikan sama ade aku mampu @ tidak untuk kurus macam dulu..Adooiii,tiba2 rase tak yakin plak.Mane tak nye, jap2 aku timbang turun.Jap2 nek balek.Pastu bila timbang lagi sekali,langsung dah tak gerak2.Hahah,marah kot penimbang tu kat aku.Tapi,setakat ni,alhamdulillah...aku rase macam ade peningkatan je..Last week,dari isnin sampai jumaat aku stret pose sebab pose ganti aku tak abes lagi.Sampai je uma mak aku,aku terus timbang.Sangat2 terkejut sebab jarum penunjuk menunjukkan aku dah turun lagi 2kg okkey..sangat2 teruja time tu..terus tiba2 nak nyanyi 'berkobar-kobar'.. lagu Vince-Berkobar-Kobar.Hahah,mengong aku nih.
 
Nak plak aku join mak aku gi ke Langkawi (anjuran KEMAS Felda Lasah) selama 3hari 2mlm yang sepatutnye aku rase aku pegi bercuti tapi hammmppeeeehhhh,xdenye istilah bercuti ye kalau pegi ngan org2 Felda nih.Macam cerita Transformers, 'autobot bertukar!!', tp yang ni 'bercuti bertukarrr!! ------>>>> shoppingggg!!' Gillerrr okkey..pegi rombongan ngan golongan2 tua ni (ooppsss,bukan tua.tak sopan.golongan veteran..),lain ye..tak same macam kite pegi ngan rombongan sama2 ngan kawan2 kita tau.sangat2 adventure.will keep in my mind,foreva....bak kata Wan,
 
'dah breakfes pg td pn,wan dah lapar balek'
 
Tengok..punye hebatnye aktiviti kitorg kat Langkawi tu.Nanti aku cerita dilain episod okkey..Balik pada cabaran aku tu,lepas je aku balik dari Langkawi,aku cuba timbang balik,naik balek 1kg..padahal aku rasa,aku dah macam dalam Biggest Loser dah bila kat Langkawi hari tu.Peluh tak usah cakap la macam mane kn..Bila turun je dari penimbang tu,aku dah merungut sorang2 dah kat bilik.Agaknye mak aku dengar aku mengomel kat bilik tu,terus dia cakap
 
"Dah tau kaki dua2 dah bengkak,yang pegi timbang tu kenapa..memang sah2 la bertambah berat.."
 
hehe..aku lupe okkey time tu yang kaki aku ngah bengkak.Dua2 lak tu.Dah balek KL soknye pegi keje pn aku tak boleh nak pakai high heel aku tu.tak muat ye.aku gambel pakai selipar je gi opis.Langsung kene gelak ngan Kak Ju.Dahlah ade briefing ngan client petang tu,naseb bek ade cik ayuk.Terpaksa pinjam sandal dia kejap walaupun ala2 macam terompah je aku rase sandal tu :p,nak jalan pn kene sopan2,tp belasah je.. (jgn marah ye cik ayuk).Tengok...kan dah melalut lagi...
Dah2,cukup.Kesimpulannye...untuk Cabaran 90 hari (Quater 1),aku berjaya turun kan berat badan aku sebanyak 3kg..Well,kita tengok quater 2 nanti cane ye..i will update later k..daaarrrrr....


 

1 comment: