me & my lovely family

me & my lovely family

Friday, June 10, 2011

Nora Elena,adakah realitinya...

Nora Elena..ade sesiapa ke dalam dunia ni yang bertuah seperti Nora Elena??Bersuami kan lelaki yang terlalu penyabar,romantis,kaya..ade ke??Kalau tanya pada aku,memang la aku akui...sape la yang taknak kan kalau dapat suami macam tu..betul tak??Nak plak,ade 1 scene dalam cerita tu,yang mana majlis perkahwinan Lena & Idh diputuskan dikala majlis benar2 hampir atas sebab pra-sangka Idh pada Lena.Sedih sangat part tu.Mana taknye,persiapan semua dah siap,kad dah tempah..1 kampung dah tau..alih2,terpaksa diputuskan atas sebab syak wasangka dan terlalu mengikut perasaan Idh pada Elena.Mak sape la yang x pitam bila jadi macam tu,tul x??kalau tak pitam pun,paling kuat pn nak luruh la jugak jantung sebab menanggung malu..tapi Elena bernasib baik.Kehadiran Seth Tan telah menyelamatkan keadaan walaupun di hatinya sikit pun xde cinta & ruang untuk lelaki yang bernama Ahmad Seth Tan tu.Lamaran diterima kerana terpaksa..perit kan??

Ok2 stop kat sini cerita Nora Elena ni.Yang aku nk tekankan bukan jalan cerita Nora Elena ni,tapi kisah aku yang ade sikit2 la kena ngan cerita tu..fuhhh!! penat okkey nak mengatur ayat satu2 supaya nampak sedap je ala-ala cerpen.Hahah,gempak je kan..aku pn bukan ikut sangat citer ni.Yela,uma aku xde ASTRO,so kalau bukak tv pn,tv1 je la yang dapat.So,masa bile nye aku nak follow cter tu.Aku baru tengok citer tu 3hari lepas.Marathon okkey dekat Youtube.Nak jugak tau,bes sangat ker smpai sume status kt FB nak Seth..nak Seth..then,bile dah tengok..baru la tau..sgt2 sweet crita dia..smpai aku pn terdetik,kan bagus kalau ade lelaki macam tu hadir dikala majlis pertunangan aku diputuskan hari tu??Bak kata Cik Ayuk,

"
xde hero ke yg datang nak selamatkan keadaan.."
tarik nafas panjang jap..
non adorr...

hurrmmm,sedey okkey.Cume kisah aku xla sama mcm kisah Nora Elena dimana pertunangan tu diputuskan oleh tunang nye sendiri..pertunangan aku diputuskan oleh keluarga aku sendiri atas alasan pihak lelaki tak tepati janji seperti yang telah ditetapkan.Keluarga aku anggap,kitorang dipermainkan..maka,terputus lah hubungan aku ngan IJ seperti yang pernah aku ceritakan dalam blog aku b4 ni.Kini,2 bln dah berlalu..Kalau majlis tu jadi,hari ni lah hari nya..hari ni lah majlis pernikahan aku & esok jugalah majlis persandingan aku..dalam nak menempuh hari2 yang berlalu ni,aku masih lagi berharap akan ada majlis tu untuk aku lagi..stiap hari aku jengah blog2 cenderamata..butik2 andaman di ipoh..majalah pengantin pun aku still beli lagi.Bukannya aku xnak berpijak dibumi yang nyata @ bak kata makcik2 'dah menggelitik sangat dah nak kawen??' tapi..rase macam ralat sangat2..tengok plak ex-bf aku dah kawen..kawan2 aku kat Tepeng tu masing2 dah beranak 1..masing2 update status ngan anak masing2,adusss..pilu je hati aku ni.Pastu bila layan balik citer Nora Elena ni,manelah hati aku x sedih.. pernah dulu aku,waktu tu tu,aku dah couple ngan IJ dah& pada yang sama Kak Anna (org yg bawak aku ke dunia contact center ni) putus kan pertunang dia,Wati (adik pd kak anna & juga member aku sejak dr opis lama kt cheras) cakap kat aku.

"Tak kan ko nak jadi mcm akak aku...sume benda dia ade.Cuma cinta je, dia x jumpa.Dia couple ngan macam2 orang..tunang ngan orang lain..tu tak lama lagi tu dia dah nak kawen.ngan member aku sendiri lak tu."

Dan sekarang,aku rasa macam perkara tu nak jadi pada aku je..tapi kalau jadi macam tu,siapa orang yang nak kawen ngan aku tuh??satu opis??satu sekolah??satu uitm dlu??Hahah,ntah lah.Malas plak aku nk pikir.Biar je la masa menentukan..

p/s : baekla aku habis kan misi 90 hari ni dlu,baru pikir pasal
kawen.ye tak??10 hari dah berlalu,ade 80hari lagi nak ditempuh.mampu ke
nak tempuh huda ooiii...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment