me & my lovely family

me & my lovely family

Monday, March 9, 2015

Cerita Mac lagi..

Baru-baru ni aku baru je balik kg.Kali ni Inchik Suami tak ikut sebab keje.So aku balik kg dengan adik aku si Cua tu.Kalau balik dengan dia memang naek ets je la jawabnye.Nak naik bas?? Jangan harap la..penakut budak tu.Ntah ape yg dia takut nye ntahlah.Jadi bila naek ets, memang kitorang beli tiket awal.Sekarang ni kalu nak balik ipoh naek ets,jangan la nk buat perangai nk beli tiket hari yg sama.Memang tkde okeh..Cepat sangat habisnye.At least kalu nak beli, 2 days before korang nak balik.Kalu 1 day before pn memang xley nak guarentee sama ada tiket still ada atau tak.So my advice..belilah tiket awal2 k..
Kitorang punye tiket kul 7.ingat nak plan balik lg awal tapi Cua plak ada klas sampai 5,so kene la tggu dia.Aku abis keje kul 4.So memang aku stay opis je smpai pkul 6 n pastu baru gerak nek tren ke kl sentral.Orang memang penuh derr..ye la time orang balik keje kot.Memang pack giler la tren time tu.Alhamdulillah,walaupun tren padat,sampai gak aku kat kl sentral.Cua yg sampai dulu sebenarnye pastu baru aku,hihii..So aku col cua tnye mane dia,dia cakap kt kfc.Ngah queue nk bli makan.Lapar katanye..Aku pn join la dia.Tak lama pstu tren dh sampai,ktorg terus naek.Ingt dalam tu nak tdo sebab rase mcm tak ckup tdo.Sekali adik aku pasang runningman plak..tak jadi aku nak tdo.Bila runningman dh abes,aku melayan plak citer kt skrin tv dlm ets tu.
Dalam kira2 kul 8.55pm kitorang dh nk smpai Kampar dh.So lebey kurg 15 min je lg nk smpai ipoh.Mata aku plak rajin la plak nk pndang2 kiri kanan luar tingkap tu.Elok je sampai stesen Kampar,aku nmpak cahaya macam kilat ye kt coach belakang.Terang giler cahaya tu.Terus tren tu stop.Aku dh cuak dh.Sebab 1st time jd mcm tu sepanjang aku nek ets ni.Tak lama pastu dgr announcement bagitau ada masalah teknikal.So ktorang stay kt kampar tu dlm 15 min.Tak lama lepas tu,tren tu bergerak pelan-pelan.Tak sampai seminit,lg sekali ada cahaya kilat tu.Tapi kali ni abes blackout tren yg ktorang naik tu.Lagi skali kene stay kat ctu 10 min.Lepas tu baru tren bergerak..n terus laju ye.Aku rsau gak sebenarnye,mane la tau tgh2 laju ttbe benti mengejut plak.Tapi alhamdulillah,selamat gak sampai walaupun agak lewat.
Adik aku Si Wan tu memang tgh tggu kat Ipoh.Lagipun kat stesen ipoh tu dh meriah sekarang.Sampai aku pun tak caya yg Ipoh ke tuh?? So korang layan je la ye pic ni..



Ok,xde cter lg dah.Tu jer.Darr....

1 comment: