me & my lovely family

me & my lovely family

Thursday, February 9, 2012

Kenangmu Dalam Doaku..

Hari ni dah masuk hari ke-2 nenek. pergi meninggalakn kami semua..dan aku masih lg di rumah arwah nenek bagi membantu apa yang perlu sebelum aku balik kl ptg ni.Tibe2 teringat yang pd minggu lepas,pd hari yang sama jugak,aku mmg ade balik umah arwah brsama2 dengan mak,cua dan wan.Lagipun,mmg dah niat aku,cuti yg aku amik selama 3hari tu utk urusan bank dan nak lawat nenek..sblm tu,mmg mak dah byk kali ckp kt aku yg nenek asik tnye bile aku nak balik jenguk dia?tak sangka itulah kali terakhir aku jumpe nenek..
Teringat lagi yg mak ckp nenek suka makan buah kiwi.So,b4 aku balik uma nenek,aku singgah skjap dkt Pasaraya TF semata-mata nk beli buah kiwi.Aku pn sebenarnye tak penah makan buah kiwi tu..jd mase smpai je,mak suruh aku potongkn buah kiwi tu jamu nenek.pastu nenek pn suruh aku mkn skali.Tak sangka plak buah dia msm ekh?selama ni mati2 aku rase dia manis yg amat..
Tp semalam,tgh kemas2 dapur,jumpe ada sbiji lg buah kiwi yg aku bli tu.Tàk smpat nenek nk abeskan buah kiwi aku tu rupenye.Sayu plak tibe2.Mase aku lawat nenek hari tu pn,mmg trus trdetik dlm hati aku sebenarnye yg nenek ni mcm dah tak lama lg je..sbb nenek dah makin kurus..ble dia tdo,aku nmpk yg dia ssh sgt nk brnafas.Dah la mase smpai2 tu pn dia tgh sesak nafas.Terus je dia suruh aku urut blkg dia pelan2.ishhh,sedey la ble teringat balik.
Smpai sekarang ni pn,terngiang2 je sore dia dlm uma tu.Rindu plak.Bile time nk makan tu,
Nor mane nor?mari cni makan nor..
Bile dah petang,
Nasi aku dah bertenggek ke belom..
Mase nk titik ubat mata,
Tolong nor,amek ubat titik nenek dlm peti ais
Byk lg lah.Setiap pelusuk uma tu,aku asik dgr suara dia je.Ya Allah..rindunye aku kat arwah nenek..Semoga rohnye ditempatkn dikalangan org yang beriman..Al-Fatihah..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment